ارز دیجیتال و جرائم رایانه ای و کارشناس رسمی دادگستری رشته جرایم رایانه‌ای

ارز دیجیتال که امروزه در حال فراگیر شدن است می تواند نشانه ای از ایجاد فرصت های جدید کاری باشد. اما به همان میزان جرائم رایانه ای نیز افزایش می یابد. ارز دیجیتال چون بیت کوین و بلاک چین قابل خرید و فروش به صورت اینترنتی هستند و امکان کلاهبرداری و سودجویی افراد را به همراه دارد. کارشناس می تواند نسبت به پیگیری و بررسی آن اقدام نماید.

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال در واقع به معنای پول الکترونیکی است که به سرعت در حال پیشرفت کردن است. یک نمونه از ارز دیجیتال که در سال 2009 عرضه شده است بیت کوین نام دارد. تاکنون ارز های دیجیتال فراوانی در دنیا انتشار یافته است که مشهور ترین آنها بیت کوین است. بیت کوین توانسته است تا کنون تراکنش های زیادی بدون واسطه انجام بدهد. ارز دیجیتال می تواند واسطه ها را حذف کرده و تراکنش ها را به صورت مستقیم انجام بدهد.

جرائم رایانه ای

همواره جرائم رایانه ای بسیار مهم تلقی می شود. یک نمونه از جرائم رایانه ای هک و دسترسی غیر مجاز است. اغلب هکر ها با اندیشه دریافت پول و کسب منفعت اقدام به هک می کنند. در این میان که ارز دیجیتال گسترش یافته است فرصت برای انجام هک هم افزایش یافته است. استفاده از ارز دیجیتال چون بیت کوین و بلاک چین در کشور به صورت گسترده رواح نیافته است اما افراد زیادی از آن استفاده می کنند. اگر استفاده از ارز دیجیتال در حوزه چارچوب و طبق قوانین باشد می تواند مفید واقع شود.

جرایم رایانه ای مربوط به ارز دیجیتال هایی چون بیت کوین و بلاک چین توسط کارشناس رسمی قابل بررسی و ارزیابی است.

انواع جرائم مربوط به ارز دیجیتال

با توجه به اینکه ارز دیجیتال قابلیت خرید و فروش به صورت اینترنتی دارد امکان سوء استفاده و کلاهبرداری از آن وجود دارد. انواع جرائم مربوط به ارز دیجیتال توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته امور بانکی قابلیت پیگیری دارد. یکی از روش های جدید کلاهبرداری اینترنتی صرافی های مجازی است که طی آن تبلیغاتی مبنی بر خرید و فروش ارز دیجیتال می شود. به این صورت است که طی آن شخص میزان ارز خود را سفارش می دهد و با پرداخت آنلاین ارز دیجیتال را دریافت می کند. این روند امکان کلاهبرداری و اعمال سودجویانه را نیز در خود دارد و توسط کارشناس رسمی قابل پیگیری و بررسی خواهد بود. کارشناس می تواند تمامی موارد را مورد بررسی و پیگیری قرار بدهد و در نهایت طی گزارشی اظهار نظر نماید. در صورت نیاز به کارشناس رسمی دادگستری رشته جرایم رایانه‌ای می‌توانید با شماره تلفن‌های ما تماس حاصل نمائید.